BUNTALBEADS the beanbag for all

visit (and purchase too, :D) my blog-shop at this instance!

Saturday, January 29, 2011

rompers vs hanya untukMU

salam all.

soalan cepumas tuk hari ni: anda semua sedang tersenyumkah skg? truskan senyuman n sentiasa happy ok. :)

*safiyya dah pandai menyusup/mengengsot semalam, 28 jan 2011.

title harini macam tu sebab ada 2 benda yang nak di share:

1. perihal baby dari kacamata saya. (betul. saya memang berkaca mata ;p)
2. hanya untukMU

ok, kita bercerita tentang isu pertama dulu. apa yang ingin dikongsi ini bukanlah telah di-approve oleh mana-mana badan yang berkaitan dengan well being of babies and children, tapi berdasarkan pengalaman sandiri yang terhad. harapnya dapatlah saya memberi sedikit useful insights dalam membantu kawan2 di luar sana.

rompers dan jenis-jenis baju yang seangkatan


rompers ( swimming suit yang bukan utk swimming!) yeah, baru terperasan, rompers tu mcm swim suit kan?(haha, slow siput betul.) rompers ni adalah pakaian yang boleh dikatakan paling glam time zaman baby. apatah lagi, design yang cute-cute di pasaran, yang boleh menambahkan cuteness anak2 korang, memang mencabar untuk tidak beli! tapi, bagi saya, rompers ni tak berapa sesuai untuk infants yang masih berusaha untuk menguatkn tulang leher. serius susah nak pakaikan bile kepala infants tu ade possibility untuk beroleng-oleng kiri, kanan depan dan belakang. SERIUS SUSAH!


piccy googled. ni lah satu contoh rompers yang kiut! kiut kan?



pakaian yang paling sesuai at that age is 2 pcs, yang berbutang depan. baju tu memang bes dan jauh lebih mudah utk dipakai. especially untuk first time moms, or yang tak berapa berani nak pegang baby, and those yang menjaga baby sendiri without any help from mom ke, mom in-law ke, or sape-sape ajelah.

piccy googled. ni baju butang depan. 


JADI, alaaa tak dapatlah nak pakaikan baby korang dengan rompers yang kiut miut tu. what a waste.. :(
janganlah bersedih sangat. time paling sesuai is time baby tu dah kuat tulang leher dia, dah start meniarap, and paling helpful bila dia da nak belajr merangkak. kalau pakai seluar panjang or yang tutup lutut tu, asik2 slip je time nak belajar merangkak. jadi eloklah kasi die pakai rompers hari-hari.. aik,pulak dah? hahaha, tadelah hari-hari. as a mom, pandai-pandai lah korang agak2.

ni actually tips untuk pakaian daily wear je. kalau sekali-sekala, nak pegi jalan2, takpe lah. pakai aje baju ape yang kiut2. janji masuk badan budak tu dengan selamat. :D and korang tak terkial-kial nak pakaikan dia satu baju sampai sejam. kesian anak tu weh.

okey, 2nd issue pulak.

hanya untukMU. is actually a question to myself. dalam kita nak mendidik diri menjadi lebih solehah, menambah iman di dada, 'hanya untukMU' menjadi penting dalam setiap perbuatan kita. tapi, macam mana nak menjadikan diri kita labih alert dgn ungakapan tu and menyatukannya dalam perbuatan kita? tanpa kompromi.~~ ya Allah, mudahkanlah buat kami semua.

okeh, sebelum menamatkan post kali ni, sila enjoykan diri anda dengan piccies dibawah ya

happy family, InshaAllah. 

cumel x?

CAKKK!! mama saya yang jahit beanbag ni. kalu nak beli, dia ada jual. click kat SINI ni ok. :) mekaseh

serius ni! nak merangkak

gelak kat atok

lihatlah mulut saya yang comot ni. baru belajar makan

toodles frens

2 comments:

diana ghazali said...

tak yah tanya, mmg comel sgt budak ni. muah skali

molliesa said...

hahaha...

 
design by suckmylolly.com